הבדיקה התקופתית של נגישות השירות ברשתות כגון מסעדות מזון מהיר, רשת חנויות בגדים, רשת סופרמרקטים, מאפשרת לזהות ליקויי נגישות ולתקנם, מה שמבטיח גישה שווה ונוחה לשירותים עבור כל האנשים.
בנוסף, באמצעות הבדיקה התקופתית ספקי השירותים יכולים לשמור על רמת נגישות גבוהה באופן קבוע ולא רק בזמן ההטמעה הראשונית של התקנות.
הבדיקה התקופתית של נגישות השירות מתבצעת על ידי מורשה לנגישות שירות שהוא גורם בלתי תלוי ומוסמך, המעריך את רמת הנגישות של השירותים השונים שמציע ספק השירות.
הבדיקה כוללת היבטים שונים של הנגישות, כגון עמידתם של אמצעי העזר, שירותי העזר לרבות נגישות לאתרי אינטרנט ואפליקציות ועוד.
לאחר הבדיקה, ספק השירות מקבל דו"ח מפורט הכולל ממצאים והמלצות לשיפור הנגישות.
בדיקה תקופתית כאמור חייבת להתבצע כל 5 שנים ממועד סיום התאמות הנגישות בעסק לראשונה.
בדיקת הנגישות התקופתית אינה רק דרישה חוקית, אלא גם הזדמנות לספקי השירותים להבטיח שכל לקוחותיהם, ללא הבדל מוגבלות, יכולים ליהנות משירותיהם באופן שווה ומכובד.
חשוב לציין כי במקרה של רשת - תוצאות הבדיקה חייבות להיות מאושרות על ידי מורשה לנגישות השירות.
נגישות איכותית לשירותים היא לא רק זכות בסיסית, אלא גם מקור להזדמנויות ולשילוב מלא בחברה.